Over

Over 'Ik ben meer dan mijn kassaticket'

Je kassaticket zegt wat je koopt. Je kassaticket toont wat je daarvoor betaalt. Je kassaticket zegt veel... maar niet alles. Het vertelt niet dat je geeft om het milieu, goede werkomstandigheden en een eerlijke prijs voor iedereen. Misschien vertelt je kassaticket vooral dat je haast had. Dat je je weg niet vindt in het aanbod. Want ja... Wat is duurzaam en wat niet?

Wil jij ook dat je supermarkt je daarbij helpt? Dat is de vraag die consumenten met Ik ben meer dan mijn kassaticket stellen aan hun supermarkt.

Ik ben meer dan mijn kassaticket is een initiatief van Rikolto (Vredeseilanden), Fairtrade Belgium, KVLV Vrouwen met Vaart, Landelijke Gilden, Femma, Gezinsbond en Test Aankoop. Het initiatief geniet de steun van Boerenbond, Bond Beter Leefmilieu, Netwerk Bewust Verbruiken en een groeiend aantal andere organisaties. De mensen achter Maison Slash zijn partner in crime om de stille wens van heel veel mensen waar te maken.

Ons doel? Supermarkten aansporen om jouw keuze voor een duurzaam product makkelijker te maken.

Dat doen we door een open dialoog op te starten tussen consumenten en supermarkten. Enerzijds krijgen consumenten de kans om hun twijfels voor te leggen over de keuzes die ze elke dag maken. Anderzijds geven we supermarkten de kans om te tonen hoe ze vandaag al werken aan meer duurzaamheid, maar evengoed om te vertellen welke dilemma's en obstakels ze daarbij tegenkomen.